Wat is conversie optimalisatie

op

Conversie optimalisatie is erg belangrijk op gebied van e-commerce. Het betekent eigenlijk dat je de bezoekende mensen, binnen wilt halen als kopende klanten. En dit dat zoveel en zo goed mogelijk (optimalisatie). Oftewel: een zo hoog mogelijk rendement halen uit de bezoekende klanten.

Maar hoe doe je dit? Hier zijn talloze opties voor. Van het veranderen van een knopje in een andere kleur, tot het compleet vernieuwen van je site/advertenties. Deze kleine verschillen kunnen al doorslaggevend zijn voor de klant. Je moet er dus voor zorgen dat de mensen die op jouw site komen, ook verder gaan en uiteindelijk een bestelling gaan plaatsen. Dat is vaak uiteindelijk het doel. Nu moet het wel zo zijn dat de klant zich ‘vertrouwd’ voelt op jouw site, je kan er dus van alles aan doen omdat gevoel over te brengen. Bijvoorbeeld doormiddel van gratis retourneren van het product, of veilig betalen via iDeal of AfterPay.

Het percentage van de mensen dat bezoekt en ook daadwerkelijk wat besteld ligt gemiddeld tussen de 2-3%. Dat is erg weinig dus moet je er ook alles aan doen om juist deze mensen te kunnen overtuigen.