PRAKTISCHE ACADEMY

Succes boeken als ondernemer via het internet is niet eenvoudig. Het vereist onder andere kennis van e-commerce. Wij willen je graag die kennis bijleren. In deze academy proberen we dagelijks artikelen te plaatsen waar je werkelijk iets aan hebt. 

De laatste artikelen

Bij single opt-in (soi) heeft de eigenaar van zijn e-mailadres zelf toestemming gegeven om mailtjes te ontvangen van een bepaald bedrijf/mailinglist. Omdat de eigenaar van dit e-mailadres zelf duidelijk toestemming heeft gegeven, valt dit niet onder spam. Je kunt hier ook misbruik van maken, je kan gemakkelijk een niet bestaand of een ander e-mailadres invoeren. […]

De term traffic wordt gebruikt als een verzamelnaam van alles wat er op een site gebeurd. Dit varieert van bezoekers tot aan paginaweergaves, en dit gaat uiteindelijk door naar de hoeveelheid ‘’doorkliks’’.  Doorkliks is het doorklikken op een bepaalde site als je er eenmaal op zit. Je gaat dus bewust doorzoeken op die ene site. […]

Conversie is het binnenhalen van bezoekers. Het conversiedoel is vaak dat de bezoekers overgaan tot koop. Dit kan zijn in de vorm van producten of nieuwsbrieven. Mensen gaan vaak pas over tot koop, wanneer alles volgens hun klopt. Je kunt hierop in spelen. Mensen zijn dol op goede service, hiermee kun je al veel betekenen […]

Cloaking wordt gezien als een onnatuurlijke zoekmachine optimalisatie. Dit komt doordat als je aan Cloaking doet, je onderscheid maakt tussen bezoekers en zogeheten ‘crawlers’. Je laat de crawlers andere content zien dan de ‘normale’ bezoekers. De bezoekers van de gewone website, terwijl de zoekmachine een geheel geoptimaliseerde website ziet. Dit wordt is mogelijk door de […]

Conversie optimalisatie is erg belangrijk op gebied van e-commerce. Het betekent eigenlijk dat je de bezoekende mensen, binnen wilt halen als kopende klanten. En dit dat zoveel en zo goed mogelijk (optimalisatie). Oftewel: een zo hoog mogelijk rendement halen uit de bezoekende klanten. Maar hoe doe je dit? Hier zijn talloze opties voor. Van het […]

Click through ratio, de Engels talige afkorting is CTR, die gaan we nu ook gebruiken. CTR wordt ook wel klikfrequentie genoemd, en click through ratio betekend de doorklikratio en wordt uitgedrukt in procenten. De doorklikratio geeft de verhouding weer tussen mensen die jouw advertentie of zoekmachine resultaat je zien, en de mensen die er daadwerkelijk […]

Een linkfarm is een netwerk van talloze sites die met elkaar in verbinding staan, de sites staan dan vol met allerlei links naar bijvoorbeeld jouw website. Deze sites hebben hun links ingekocht op de linkfarm sites. De linkfarm sites proberen zodoende de zoekmachines te manipuleren. Een soort van spam dus (ook wel ‘’black hat SEO’’ […]

Een Algoritme is een vooraf bepaalde logica om berekeningen uit te voeren die naar een bepaald doel leiden. Het Algoritme is vernoemd naar de Perzische wiskundige, Al-Chawarizmi. Het is een bekende term in de winkunde en wordt veel gebruikt om berekeningen uit te kunnen voeren waarin diverse stappen en factoren een rol spelen die kunnen […]

Keyword vertaald naar het Nederlands is geselecteerd tevoorschijn in de zoekmachine. Websites maken hier veel gebruik van, door de juiste trefwoorden bij jouw site neer te zetten, is de ranking van jouw site hoger dan bijvoorbeeld die van de anderen. Je kunt ook je eigen ranking kopen als het ware. Er zijn manieren waarop jouw […]

Beter bekend als Mouse-over, zorgt ervoor dat wanneer jij als gebruiker over met de cursor over een ‘ad’ of een plaatje of iets dergelijks, er dan een tekst naast het plaatje tevoorschijn komt waar je op kunt klikken. Vaak is dit een link en wordt je doorgestuurd naar andere site. Ook kan het zijn dat […]