Wat is conversie

op

Conversie is het binnenhalen van bezoekers. Het conversiedoel is vaak dat de bezoekers overgaan tot koop. Dit kan zijn in de vorm van producten of nieuwsbrieven. Mensen gaan vaak pas over tot koop, wanneer alles volgens hun klopt. Je kunt hierop in spelen. Mensen zijn dol op goede service, hiermee kun je al veel betekenen voor de klant. Door er bijvoorbeeld simpel bij te zetten: gratis thuisbezorgd of gratis retourneren.

Er zijn verschillende manieren om de conversie op de website zelf aan te passen:
1. Websitebezoekers zo snel mogelijk verleiden en aansporen naar het doen van een aankoop.
2. Psychologische strategieën in een website stoppen.
3. Opmaak van de website aanpassen.
4. Duidelijke call-to-action plaatsen
5. De website gebruiksvriendelijker maker
6. Hogere snelheid van de website

Hiernaast is natuurlijk ook de al eerder vernoemde service van groot belang zoals de klantenservice, logistiek, prijs/kwaliteit en de prijs. Dat laatste is erg belangrijk, simpele dingen zoals de bezorgkosten na die tijd er bij op tellen of gelijk er al bij op tellen, hebben grote invloed op het koopgedrag van de klanten.